12 oktober 2014

Organic makers.

En av mina närmsta vänner messade en dag och skrev att vi MÅSTE ha en pysselkväll och göra egen ekologisk hudvård. Hon hade hittat den här bloggen och blivit inspirerad.

I fredags var det dags. Äntligen.

Det var frekvent mailväxling mellan oss fem som skulle vara med, om vad som skulle göras och vilka ingredienser som skulle inhandlas.



 Det luktades, rördes, smältes, vispades, vägdes, och väntades... 



 Resultatet blev; saltvattenspray, body scrub, body balm, body butter, body lotion bar och lip balm (ej på bild).


Igår kväll testade jag flera av produkterna och jag är så himla nöjd!! Frida fick smörja in sig med body butter med kakaosmör och åkermynta och sprang omkring resten av kvällen och hojtade "jag luktar mintchoklad!! lukta på mig!!!".

Jag tror det blev runt 500 kr för alla de här grejerna, inklusive burkar och flaska! Allt ekologiskt och jag vet vad det är i allt. Det var väldigt enkelt att göra allting men det blev en del väntan på att vissa röror skulle svalna tillräckligt för att ändra konsistens. Hur som helst. Det var jättemysigt, luktar fantastiskt och är snyggt! Älsk på det.

3 kommentarer:

  1. Men jag vill OCKSÅ! Men typisk sån sak som INTE är roligt att göra själv. Hm, måste kalla samman ett gäng som ni gjorde. Smart. Mysigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gört!! Så kul och så bra och så härligt och så allting!! :)

      Radera
  2. Kul! Och smart att samla ihop några kompisar. Jag har gjort samma, men med ansiktsolja :)
    http://onepotion.blogspot.se/2014/05/gor-ansiktsolja-med-vannerna-2.html?m=0

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!