1 december 2014

1. Läs en tomte-saga.

Min kompis Magda skickade ett mail för ett par veckor sedan med en länk till en blogg med ett inlägg om en adventskalender.
"Såg ett sådant inspirerande blogginlägg som innehöll bra idéer på familjegemenskap som man "paketerade" i en adventskalender. Så läs gärna senare delen av blogg-inlägget som inte handlade om själva kalender påsarna. Ville bara dela med mig av detta :)
http://mokkasin.blogspot.se/2014/11/tidernas-allra-finaste.html "

Jag skrev tillbaka att jag äääälskade tanken och föreslog att vi skulle pyssla ihop en med samma tema. I torsdags satt vi här hemma och knåpade ihop 24 små uppdrag och funderade över hur det skulle se ut.

Ni som följer mig på instagram har sett hur det blev. Ni andra får ge er till tåls tills finkameran vill arbeta. 😀

Idag tog jag i af en mobilbild på första dagen. Även om det gör ont i själen med fula bilder. Hehe.

Hur som helst. Kalendern öppnas ikväll och Frida ska få den äran. Första uppdraget är att "Läsa en tomte-saga". Med bindestreck. Tanken är att läsa valfri saga och byta ut huvudpersonens namn mot "tomte". T ex Tomten och fårskallarna, Tomten Rövardotter, Lilla tomten och långa farbrorn... Ja, ni fattar. Enkelt men ändå väldigt fnissigt för små barn och lättroade vuxna.

Jag har även skapat en hashtagg #nunjutervihelavägenframtilljul som är essensen av kalendern. Stanna upp och var med. Låt inte julen bara passera utan att du hinner med.

Häng på vettja!

2 kommentarer:

  1. Vilket toppenbra alternativ till pryttel- eller godiskalendrar! Detta ska jag komma ihåg till nästa år. I år laddar vi upp inför julen på St. Lucia, så då blir det inte så juligt men absolut kuligt. ;) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det låter fint som snus, jag älskar också att leva i sus o dus. :)

      Radera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!