9 april 2015

Skitföretag.

Alltså. Jag är verkligen emot att snacka skit. Jag är emot att använda makt. Men, nu gör jag både och. För jag är så jädra irriterad och frustrerad. Och så har jag just läst boken om Zlatan och jag tänker att det är ju bra med lite frispråkighet. Typ.

Så här är det. Jag har tidigare gillat företaget blingo som gör barn- och vuxenkläder. De började med barnkläder i alla möjliga färger och filosofin att det var barn (inte pojkar och flickor), dessutom ekologiskt. Det här var typ 2007. Jag hade sådana där klädpartyn med företaget ett par gånger och gillade det verkligen. 
Sen blev det lite väl hajpat och dyrt men jag kollade ändå där då och då. På senare år har det blivit mindre och mindre ekologiskt och man måste läsa ordentligt för att veta att det man köper är ekologiskt.

Hur som helst. I slutet av oktober köpte jag ett gäng kläder därifrån, på webben. Jag skickade tillbaka ungefär hälften av kläderna på grund av fel passform och barn som inte uppskattade det jag valt ut till dem. 

I slutet av november fick jag ett mail från dem att returen var mottagen.
I slutet av december skrev jag ett mail för att fråga när jag skulle få tillbaka mina pengar och hur det blev med ett par byxor jag reklamerat (de gick sönder i grenen efter två dagars användning).
I början av januari fick jag ett mail om att jag skulle få pengar tillbaka. Fick svar efter att ha lagt upp frågan på deras facebook-sida. Jag fick dock inget svar på huruvida jag skulle få nya byxor eller pengar tillbaka även för dem. Jag mailade dem igen samma dag och ställde frågan om byxorna. Jag mailade ännu en gång efter fem dagar. Inget svar. 

I slutet av februari hade jag fortfarande inte fått svar. Jag mailade igen och bad att få tillbaka alla mina pengar omedelbart.

För två veckor sedan mailade jag dem igen. 

Jag har fortfarande inte fått några pengar tillbaka. Det enda jag får som svar på mina mail är "vi har just nu långa svarstider". No shit Sherlock. 

Det som också stör mig otroligt mycket är att jag flera gånger i veckan får e-postreklam från dem. Det har de tid med.
Jag tycker det är så jädra dåligt. 

I januari kunde man skriva inlägg på deras Facebook-sida. I februari hade de tagit bort den funktionen men det gick fortfarande att kommentera under bilder eller deras inlägg. Det gick att skriva kommentarer till för någon dag sedan. Jag skrev nämligen det här inlägget dels som kommentar på deras sida, under två bilder, men även på min egen facebooksida. Inlägget på min sida kan de inte röra men kommentarerna jag skrev är borttagna. Så även en annan tjej som skrivit ett liknande inlägg.

Det är oerhört frustrerande. Det har gått snart fem månader och jag väntar fortfarande på att få mina 1563 kr tillbaka. 

Kontentan. Köp inte kläder från Blingo. Gör aldrig det. 

3 kommentarer:

  1. Blääää, vad tråkigt! Dags att anmäla till ARN kanske? Jag delar på FB om det är ok.

    SvaraRadera

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!