2 juli 2017

Pre-ÅEC torsdag

Vi lämnade Orsa efter en god natt sömn och drog vidare norrut. Vid 14-tiden rullade vi in i Åre, efter ett stopp på Undersåkers Chark för att köpa på oss lite gudomliga köttvaror - bland annat ölkorv som var heeeelt fantastisk!
Vi hämtade ut stugnyckel, lastade av kajaker & cyklar och packade in alla våra miljoner grejer.

Vädret var väldigt fint så vi började med att paddla en vända för att känna på kajaker och bogseranordning. Annie som är en mycket mer van paddlare än jag får hjälpa mig att styra, genom att min för sitter fast i en lina som går runt henne. Vi kör med havskajaker med skädda (i stället för ett roder som styr så fäller man bara ner en flärd/grej/roderliknande grej.... och så håller den kajaken från att glida omkring för mkt när det är vågigt) och jag har väääldiga problem med styrningen. Det drar hela tiden åt höger... Så med hjälp av bogserlinan kan jag paddla på bäst jag vill men jag får lite hjälp med att undvika dras för mycket åt höger. Lite jobbigare för Annie men inte så jobbigt som det hade varit för mig att om jag inte suttit fast i henne... så nu blir vi lite mer jämntrötta :) Hur som helst, grejerna kändes bra och vi kollade in var vi skulle bära kajakerna och hur långt det var.

Efter en god middag med korv & bacon från Undersåker gjorde vi lite yinyoga och sen somnade vi sött. Med lite pirr i magen. Nu började allvaret kännas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Skriv gärna en rad, eller två. Jag älskar kommentarer!